Za system niskopodłogowy uważa się wszystkie elementy pojazdu niskopodłogowego istotne z punktu widzenia pasażera oraz przystanek dopasowany do pojazdu i topografii danego miejsca.
Pojęcie to stało się synonimem innowacyjności i ulepszenia oferty transportu publicznego, szczególnie dla pasażerów o ograniczonej mobilności. System został opracowany dla tramwajów, jednak szybko rozszerzono go o autobusy z myślą o stworzeniu w nich podobnych warunków.
Wskaźniki podłoża jako dotykowa pomoc w odróżnieniu jezdni
Niedowidzący pasażerowie wysoko cenią dobrze wyczuwalną powierzchnię strukturalną, która zaznacza granicę jezdni.
Krawężnik dla przystanków tramwajowych i/lub autobusowych
Poziomy i pionowy odstęp ma znaczenie dla wygodnego wsiadania. Dzięki zastosowaniu krawężnika firmy Profilbeton można osiągnąć optymalny odstęp pomiędzy pojazdem i przystankiem. Znajduje on zastosowanie na przystankach tramwajowo-autobusowych oraz przeznaczonych wyłącznie dla jednego środka transportu.
„Zadziwiająca prostota rozwiązania polega na tym, że element stabilizuje się samodzielnie. […] Element tak naprowadza autobus, że szczelina pomiędzy nim i krawężnikiem jest mała i nie sprawia problemu osobom na wózkach inwalidzkich.” – mówi prof. dr Hartmut Topp, szef katedry transportu na uniwersytecie w Kaiserslautern.
Element profilowany firmy Profilbeton stanowi idealną pomoc dla wszystkich pojazdów niskopodłogowych.