Przekrój elementu profilowanego jest dopasowany do profilu opon autobusowych. Jest tak skonstruowany, że ułatwia autobusom bezpieczny najazd na przystanek z efektem samosterowania, bez najeżdżania na krawężnik. Gładka, dopasowana do opon powierzchnia najazdu chroni opony i zmniejsza koszty ich wymiany. Poza tym element jest tak skonstruowany, że nie może zmienić położenia podczas najazdu autobusu, ponieważ stoi on na elemencie, zanim zaczną działać siły boczne.
W efekcie zużycie opon jest znacznie zmniejszone w stosunku do tradycyjnych krawężników betonowych. „Zużycie boczne spadło o 40%.” – mówi Volker Schneider, szef działu Samochody osobowe i autobusy spółki transportowej KVG Kassel.
Krótszy postój na przystankach
Przyspieszenie wsiadania i wysiadania usprawnia wymianę pasażerów i gwarantuje krótszy czas postoju pojazdu na przystankach.
Najazd na wklęsłą powierzchnię elementu profilowanego idealnie redukuje poziomy i pionowy odstęp pomiędzy pojazdem i przystankiem i tworzy idealne warunki pozbawionego barier, bezpiecznego i łatwego wsiadania i wysiadania.